Проект резолюції



Резолюція
Всеукраїнської On-line конференції «Освітні інновації в умовах нестабільності: філософія, психологія, педагогіка»
(Запоріжжя)

16–26 листопада 2015 р. у м. Запоріжжя на базі Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради відбулася Всеукраїнська On-line конференція «Освітні інновації в умовах нестабільності: філософія, психологія, педагогіка».
Конференція проводилася за участю Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти МОН України, Класичного приватного університету, Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації.
Мета конференції: наукова комунікація провідних науковців, дослідників та вчителів-практиків для обговорення актуальних проблем освітніх інновацій в умовах трансформаційних процесів українського суспільства.
Проблемні напрями роботи конференції:
1.                Філософське осмислення інноваційних процесів та шляхів реформування системи освіти.
2.                Інновації у безперервній педагогічній освіті.
3.                Педагогічні інновації в освітньому процесі навчального закладу.
У роботі конференції взяли участь 53 учасники, які представляли 9 регіонів України (Дніпропетровська, Запорізька, Київська, Кіровоградська, Рівненська, Сумська, Харківська, Херсонська, Черкаська області). Подані відеодоповіді, тези, статті, відеоматеріали доступні на блозі конференції.
Учасники конференції рекомендують:
1.     Для реформування системи вищої освіти:
Інтернаціоналізація освіти сприяє підвищенню її якості та виходу на міжнародний ринок і стане інструментом зростання конкурентоспроможності й працездатності випускників університетів.
Інноваційність як пріоритетна ознака діяльності сучасної системи освіти передбачає розробку і впровадження нових підходів до викладацької діяльності. Інноваційне лідерство зможе зіграти свою провідну роль у системних стратегічних змінах галузі освіти тільки за умови, що в основу його формування будуть закладені принципи відбору, підготовки й проектного супроводу команди лідерів, функціонально, професійно, компетентнісно й особистісно орієнтованих на реалізацію завдань стратегічного розвитку.
Введення в навчальний процес вищої школи тренінгових технологій позитивно вплине на зростання професійного інтересу, що значною мірою сприятиме посиленню мотиваційної спрямованості студентів.
Інноваційні технології у підготовці учителів в умовах багаторівневої освіти передбачають удосконалення компетентностей педагога в окремих галузях науки, поглиблення навичок і вмінь з викладання окремих дисциплін (шкільних предметів), дослідження педагогічної практики, та теорії розвитку навчального планування й адміністрування; формування педагогічних інтересів, вдосконалення навчальних планів, проблем і запитів шкільної професійної практики; впровадження нових досягнень педагогічної науки.
Необхідним є подальший аналіз авторських шкіл та актуалізація перспективних педагогічних ідей:
·        вдосконалення методології освіти та її цілепокладання;
·        конкретизація державної функції освіти;
·        обґрунтування та визнання розвитку і культурного зростання особистості як головної мети виховання, а гуманно-особистісного підходу як принципу освіти;
·        актуалізація суб’єкт-суб’єктних відносин;
·        переорієнтація навчального процесу зі знаннєвих пріоритетів на виховні;
·        визнання духовно-моральної складової як основи, що створює матеріальну дійсність, культуру, цивілізацію, економіку;
·        розробка варіативних концепцій, технологій, виховних систем та особистісно-орієнтованої освіти;
·        впровадження ідей національного виховання.
2.     Для реформування системи післядипломної педагогічної освіти
Першочерговим пріоритетним завданням удосконалення професійного розвитку дорослих є забезпечення умов для підвищення їх професійної компетентності.
Принципами, які сприятимуть визначенню тенденцій прогнозування професійного розвитку дорослих є:
·        гуманізація,
·        диференціація,
·        інтегративність,
·        наступність,
·        системність,
·        єдність соціалізації і професіоналізації особистості,
·        модульність,
·        професійна мобільність,
·        неперервність.
Напрямами удосконалення освіти мають стати:
·        розширення змістового поля професійної освіти дорослих;
·        перехід від функціонально-професійної підготовки до самостійної;
·        збільшення інвестицій у трудові ресурси;
·        доступність освіти для усіх верств дорослого населення;
·        інноваційність технологій професійного навчання;
·        консультування з професійної орієнтації дорослих.
Перспективними напрямами реформування багаторівневої педагогічної освіти в спектрі світових інноваційних процесів в ХХІ ст. є:
·        перехід від індивідуального професійного розвитку вчителів до взаємопов’язаного індивідуального, колективного та інституційного розвитку;
·        побудова цілісної освітньої системи, що базується на основі стратегічного планування дій з урахуванням реформаційних пропозицій школи, інтересів і можливостей кожного конкретного професіонала (адже недоліком існуючої практики вважають здійснення професійного розвитку вчителів переважно в рамках короткострокових семінарів, тематика діяльності яких не становить єдиної системи, до того ж пов’язаної з планами реформаційних перетворень шкільної та вищої освіти в цілому);
·        перехід від навчання в системі теоретичного професійного розвитку вчителів до використання широкої різноманітності форм навчання під час проходження педагогічної практики;
·        фокусування уваги не тільки на розвитку загальнопедагогічних умінь, а і на поглибленій фаховій підготовці (введення нових стандартів змісту освіти вимагає від учителів постійної роботи як над опануванням змісту наук, що становлять предмет викладання, так і над методичним його забезпеченням);
·        перехід від роботи викладачів вищих педагогічних закладів переважно як інструкторів, до поєднання інструктажу з консультаціями, наданням допомоги вчителям в освоєнні нових ролей, що їх передбачає реформа школи.
3.     Для реформування системи загальної середньої освіти:
·       перегляд базового компоненту змісту освіти з метою перерозподілу годин навчального навантаження учнів в бік збільшення часу для практичних робіт, що в свою чергу дозволить на більш високому рівні опанувати ключовими та предметними компетентностями;
·       привести норми наповнюваності класів до психологічно обґрунтованих показників;
·       збільшення кількості навчальних годин для предметів, які сприятимуть морально-духовному та фізичному розвитку дитини, що сприятиме гармонізації освітньої та виховної систем.

Немає коментарів:

Дописати коментар